هوش تجاری ( BI ) یک محصول منحصر به فرد در آرین نوین

24 بهمن 1400

هوش تجاری ( BI )

هوش تجاری، یک فرآیند مبتنی بر فناوری است که برای تحلیل داده‌ها و ارائه اطلاعات کاربردی تمام سطوح کاربری در یک سازمان به کارگیری می شود. لذا ابزار مهم و کارآمدی برای بهبود تصمیم‌گیری مبتنی بر اطلاعات محسوب می شود. از این رو شامل ابزارهای متعدد و روش‌های متنوعی خواهد بود که اقدام به جمع آوری داده‌ها از منابع داده خارج و داخل سازمانی می نماید. لذا کاربران قادر به تحلیل، توسعه و اجرای پرس و جوهای متنوع روی آن‌ها و ساخت گزارش‌ها، داشبوردها و مصورسازی داده‌ها خواهند بود.

با جمع آوری مکانیزه داده ها و تغییر شیوه نمایش آنها در قالب داشبوردهای مدیریتی؛ بهبود های موثری در کیفیت و زمان تصمیم گیری در تمام رده های سازمانی را روی خواهد داد. چراکه همه عوامل مرتبط با یک فرآیند تصمیم سازی یا کنترل عملیات، به صورت یکپارچه و مدون در دسترس بوده تا همه امکانات لازم برای یک تحلیل درست و به موقع فراهم کنند.

هوش تجاری ( BI ) آرین نوین

آرین سامانه ای الکترونیکی است که براساس شاخص های موردنظر شما، داده های منطبق با این شاخص ها را از سیستم ها و منابع مختلف مورنیاز مقیم و غیرمقیم در سازمان جمع آوری می کند و با پایش و تحلیل خودکار، نتایج را به شکل نمودار و داشبوردهای مدیریتی گرافیکی در اختیار مدیران قرار می دهد. هر مدیر برحسب حوزه و سطح مدیریتی، می تواند آمار و گزارشات مربوط به خود را ببیند و مدیر ارشد نیز براساس نقش خود، افزون بر امکان دسترسی و مشاهده همه این آمار، نمودارها و گزارشات مربوط به سطح مدیریتی خود را نیز ببیند. تکنولوژی به کار رفته در این محصول، دقت و اطمینان را در ارائه این نمودارها و گزارشات به بالاترین میزان خود رسانده است، طوری که داده ها به طور مرتب مورد پالایش و تحلیل قرار می گیرند و داده هایی که دارای تشابه و همپوشانی هستند و یا دچار نقص و اشتباه ساختاری هستند، توسط این سیستم هوشمند تشخیص داده می شوند.

مزایای سامانه هوش تجاری آرین نوین

مشاهده وضعیت سازمان در یک نگاه

تفسیر وضعیت کنونی و ارائه تصویر از آینده به منظور اتخاذ تصمیمات استراتژیک

مقایسه روندهای اجرایی به صورت شفاف‌تر و قابلیت مقایسه نتایج حاصل براساس شاخص ها در دوره های زمانی مختلف

دسترسی هر کاربر به بخش های مختلف سامانه براساس نقش او

محیط گرافیکی و کاربرپسند و گزارش گیری کاربران بدون نیاز به اقدامات کدنویسی و دانش برنامه نویسی

ارائه داشبوردهای مدیریتی در 3 سطح استراتژیک، تحلیلی و عملیاتی

و …

هوش تجاری آرین نوین
هوش تجاری آرین نوین

ویژگی ها و خدمات کلیدی مورد ارائه در سامانه هوش تجاری آرین نوین

 

رابط‌ های کاربری آسان و پیشرفته و بر پایه وب

شناخت نیازمندی ها و استخراج شاخص ها

اتصال به منابع داده‌ای مختلف با مدیریت اتصال‌ ها و و پیاده سازی بسترهای ارتباطی مبتنی بر پروتکل های رایج

پیاده سازی انبار داده و خدمات ELT

جمع آوری، خلاصه‌سازی و یکپارچه‌سازی داده‌ها

نفوذ به عمق داده‌ها و ایجاد نماهای ریزتر

ایجاد داشبوردهای تلفیقی و طراحی گزارشات با ابزار بومی طراحی شده آرین نوین علاوه بر ابزارهای موجود در بازار ایران

تعریف و مدیریت دسترسی‌های کاربران

انتقال دانش و ارائه آموزش و مشاوره

هوش تجاری ( BI ) می تواند تمامی اطلاعات موجود در سازمان تان را برای تجزیه و تحلیل آماده می‌کند، کوئری‌ها را برای داده‌ها انجام می‌دهد، داده‌ها را به تصویر می‌شکند و داشبوردها را ایجاد می‌کنند تا نتایج تجزیه و تحلیل را برای تصمیم‌گیری عملیاتی و ایجاد و برنامه‌ریزی استراتژیک در اختیار مدیران تجاری قرار دهد.